Jasper is communicatie consultant bij Klantenfabriek.

Jasper is communicatie consultant bij Klantenfabriek. Hij is altijd bezig met de vraag waarom doen mensen wat ze doen. Zijn fascinatie met mensen heeft zijn levenspad beïnvloedt. Van de persoonlijke relatie op de markt, naar b2b communicatie bij Klantenfabriek en het leren kennen van verschillende nationaliteiten in Londen, hij is druk bezig met het doorgronden van mensen. Vanuit zijn theoretisch kader pakt hij praktische vraagstukken aan. Zo ook content marketing en social media.

Highlight onderwerp: overal in de markt zijn bedrijven bezig met SEO, kortweg het beter vindbaar maken van je website door het gebruiken van zoekwoorden. Zoekwoorden zijn echter een klein stukje van SEO. SEO gaat eigenlijk niet over zoekwoorden maar over het creëren van kwalitatieve content voor een groep geïnteresseerden. Maar hoe gebruik je zoekwoorden om kwalitatieve content te maken? En wat komt er nog meer bij kijken? Mike Koolwijk en Jasper Camman nemen je dinsdag 20 november mee in de wondere wereld van google.

De avond van uw vraag….

Een maal per seizoen organiseren we een avond waarbij uw vraag/probleem centraal staat. Het moet natuurlijk een vraag zijn omtrent de digitale wereld en waar mogelijk over de inzet/opzet van de sociale media. Wij zoeken een spreker op die dit juist als specialiteit heeft. We maken gezamenlijk een case waarbij de kern van uw probleem wordt voorgelegd aan de zaal. De kennis die daar aanwezig is kan gebruikt wordt om met oplossingen voor uw vraag/probleem te komen. Het gaat niet om uw bedrijf te promoten maar juist om u verder te helpen. Zo heeft u zelf een vraag/probleem of kent u een bedrijf in of rond Alphen aan den Rijn die een vraag heeft neem eens contact met ons op, dat mag via mail of Social, en we gaan er mee aan de slag. We kijken dan als club welk probleem we gaan beetpakken. We zien uw reactie graag tegemoet.

Actief zelf met een onderwerp aan de slag gaan

Alleen luisteren is natuurlijk prima maar actief zelf met een onderwerp aan de slag gaan maakt het nog boeiender. Daarom gaan we na de pauze met een praktijkcase aan de slag. De groep wordt in kleinere groepen verdeeld en zo komen er diverse antwoorden op de vraag/case die er ligt. Het delen van jouw kennis en ervaringen is daarbij essentieel. En let wel….. geen antwoord is fout. Je draagt een mogelijke oplossing aan waar de vragensteller iets mee kan gaan doen. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het ook gebeurt. Een vorm van interactief werken die juist leuk en praktisch is. Tevens leer je elkaar veel beter kennen wat weer tot een zinvolle verbreding van je netwerk kan leiden.
Heb je zelf een vraag over een onderwerp op onze agenda, geef dat dan eens aan ons door. Mogelijk kunnen we er voor jou een pakkende case van maken.

Kennis hebben is alleen maar goed. Maar kennis bij je houden is jammer.

Kennis hebben is alleen maar goed. Maar kennis bij je houden is jammer. De avonden bij SMC0172 zijn er juist voor bedoeld om kennis te delen zodat een ander het kan gebruiken. De spreker is veelal een specialist in zijn of haar vakgebied. De kennis die hij of zij brengt is essentieel voor een avond van de SMC0172. Maar daarnaast is jouw kennis en ervaring ook erg belangrijk. Misschien heb je juist wel veel vragen over het onderwerp. Kom dan zeker langs want anderen willen graag kunnen kennis en/of ervaringen delen. Daarmee wordt een avond van SMC0172 tot een super leerzame en geslaagde avond. Kennis is macht maar kennis delen is kracht…..

Een nieuwe netwerknaam bij SMC0172

We blijven de naam SMC0172 wel degelijk gebruiken alleen we scharen het steeds meer onder #ZBPL (Zo Borrelen dat het Productief Lijkt). De avonden zijn namelijk uitermate geschikt om te netwerken. En laten we eerlijk zijn netwerken in een real life situatie als een SMC-avond is erg prettig. Je vraag kan worden opgelost of je kan je kennis inzetten bij de vraag van een ander. Zo kunnen er onder het genot van een borrel hele leuke zakelijke activiteiten ontstaan. Een belangrijke reden om toch naar de SMC0172 avonden te komen. En als daarbij je kennis over een onderwerp ook nog eens een boost krijgt wordt het helemaal productief.